Zamieszczone przez eaglemirek
[O2FL] Powtarzający się błąd P0101 i check engine
Zwiń
X
-
[O2FL] Powtarzający się błąd P0101 i check engine
Witajcie. Czytam zawzięcie to forum i niestety nie umiem znaleźć odpowiedzi na swój problem. ( a może nikt tego nie przerabiał? )
W dużym skrócie od ok 2 miesięcy jestem posiadaczem Octavii 2FL Scout 1.8 TSI 2010r. Przesiadłem się z Laguny II, która wbrew opinii była świetnym autem. W związku z tym problemy VAG-ów są mi póki co obce.
Od pewnego czasu nęka mnie kontrolka check engine. Najpierw zdiagnozowałem to tym, co miałem pod ręką, czyli kabelkiem ELM i jakąś darmową aplikacją. Błąd - p0101 nieprawidłowy sygnał z przepływomierza
Jako, że takim urządzeniom nie ufam pojechałem do elektryka i cdif pokazał to samo. W szkole na laborkach też pokazał mi się ten sam błąd. Czy jest jakiś VAG, który się połączy z tym autem to nie mam pojęcia ale wszystkie inne urządzenia wskazują właśnie błąd przepływomierza. Auto ma w tej chwili 114 tys km przebiegu. Jeździ normalnie, nie dusi się, przyspiesza, jak należy. W poniedziałek byłem w ASO i też potwierdził się błąd przepływomierza. Na początek wymienili mi filtr powietrza, bo wcześniej włożyłem jakiś nieoryginalny i podobno to też mogło powodować taki błąd.
Czy tylko przepływomierz może powodować taki błąd? Podłączone auto pokazuje sygnał z przepływki, odczytuje jego parametry, które zmieniają się w zależności od obciążenia silnika. Tak jakby on działał ale łapał na chwilę zawiechę i wywalał check.
Jestem gotowy nawet wymienić go na nowy ale chciałbym mieć 100% pewności, że to pomoże. W zaufanym sklepie motoryzacyjnym kosztuje on trochę ponad 400zł ale jakiś hitachi taki, jak w Intercarsie. W ASO chcą "około 700zł". W internecie przepływki Bosha nie znalazłem i nie znam nikogo, kto użyczyłby mi swojego przepływomierza na podmianę.
Przerabiał ktoś taki temat? Co jeszcze mogę sprawdzić zanim zainwestuję w nowy przepływomierz?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
-
-
Dobrze ze nie wymienili ci pół auta w serwisie.
Zrob logi 002,020,003, 115,118 kazdy z osobna dynamiczne.
I blok 93 statyczny.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Logi najlepiej robić Vagiem. Próbowałem kilkoma i żaden nie chciał z moim autem rozmawiać. Czytałem, że po 2010 roku już wymagany jest inny kabel/program itd. Nie mam niestety takiego. A VCDS nie pokazuje żadnego błędu.
Na postoju przepływomierz pokazuje między 2,23 a 2,30 g/s przy 780RPM
12 g/s pokazuje przy 3 tys obrotów.
To, co tak na szybko udało się uzyskać :
Widzę, że moje TSI ma już jak na swoje możliwość dosyć spory przebieg
Komentarz
-
-
Przeniesione z innego tematu:
Zamieszczone przez HandfulkingWitam Serdecznie. Krótka historia. Jestem posiadaczem Octavii II 1.8 TSI 160 Elegance rok 2010. Jakiś miesiąc temu jak niemal we wszystkich tych silnikach zmuszony byłem poprawiać tłoki, pierścienie itd...Silnik był rozebrany i złozony. W międzyczasie wymieniony także napinacz i łańcuch. Po remoncie zaczął wyskakiwac check engine i mechanik sprawdzał błędy i twierdzi że nie ma pojęcia o co chodzi....Silnik pracuje normalnie, nie traci mocy itd.
Błędy:
P2279 - Nieszczelnośc w układzie ssącym - statycznie
P0101 - Przepływomierz powietrza G70 Niewiarygodny sygnał - statycznie
P119A - Czujnik ciśnienia paliwa G247 Nieprawidłowe działanie - sporadyczna
Z góry dziekuję za pomoc i jakies sugestie gdzie szukać przyczyny
Zamieszczone przez MaicroftSprawdzic szczelnosc dolotu
Handfulking, a wymieniałeś też separator oleju ( ten plastikowy element na górze silnika od którego odchodzą rurki do kolektora i do dolotu przed turbo )? On też miał wadę i od 2010 był chyba ze 2 albo 3 razy poprawiany. Jak jest uszkodzony to może dawać te dwa pierwsze błędy.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz